LTC Bloemendaal

vereniging.jpeg

LTC Bloemendaal, opgericht in 1946, is een bloeiende vereniging met ongeveer 400 leden. Het is een kleinschalige club, waar aandacht voor gezelligheid (recreatief tennis) en prestaties (prestatief tennis) uitstekend samengaan. Om die reden komen enthousiaste tennissers uit Bloemendaal, Santpoort en Haarlem, maar ook uit omliggende plaatsen naar onze club om er hun balletje te slaan en gezellig na te praten in ons sfeervolle clubhuis of op het terras.

Het merendeel van onze leden speelt recreatief tennis of neemt deel aan een van de vele activiteiten die gedurende het seizoen voor elk spelniveau worden georganiseerd (club avonden, open toernooien, toss-avonden, intertoss, 50+ toernooi, etc.). Zo'n veertig procent van de leden speelt competitie in KNLTB-verband. Onze club speelt zowel met een aantal gemengde teams als met een aantal heren- en damesteams in de competitie op zaterdag en zondag. Dat onze jeugdleden maar liefst dertig procent van het totale ledenbestand vertegenwoordigen is mede te danken aan een actief jeugdbeleid, met professionele tennisles en tal van gezellige activiteiten voor de jonge leden.

Tennispark
Ons sinds 2022 rookvrije tennispark (6 gravelbanen, oefenkooi en clubhuis) is gelegen in het lommerrijke Bloemendaal. Onze parkbeheerder prepareert de banen in maart en tijdens het seizoen zorgt hij dagelijks voor het onderhoud. Onze banen liggen er dan ook altijd tip top bij. We beschikken niet over parkverlichting zodat we zijn aangewezen op het daglicht. Doordeweeks kan er van 08.00 uur (in het weekend vanaf 09.00 uur) tot zonsondergang getennist worden, mits het weer en de banen het toelaten natuurlijk. De club beschikt over een eigen clubhuis met bar (cashless), terras en kleedruimte die worden geëxploiteerd door de club. Het terras sluit om 22.00 om overlast voor de buren te voorkomen.

Tennispark in vogelvlucht

Clubhuis en terras
Het clubhuis, met gezellige bar en een zonnig terras, is hét middelpunt van onze vereniging. Het heeft natuurlijk een belangrijke sociale functie; een plek waar onze leden elkaar ontmoeten en onder het genot van een hapje en een drankje nog even bijpraten na afloop van de tennispartij. In het verleden werd de exploitatie van de bar zelf uitbesteed, maar vanaf seizoen 2018 is de bar weer in eigen beheer.

terras.jpeg

Tennissen bij LTC Bloemendaal
Het seizoen loopt van maart tot november en soms langer als de banen nog goed bespeelbaar zijn. Over het hele seizoen genomen kan 80% van de tijd vrij getennist worden. Tijdens de voorjaarscompetitie (7 dinsdagen,­ zaterda­gen en zondagen per jaar), clubkampioenschappen en een aantal toernooien worden daar banen voor gereserveerd. De data van deze evenementen worden tijdig bekendgemaakt op de agenda en evenementenkalender op de website. Op woensdagavond is er een toss-avond, iedereen kan dan komen en je wordt naar sterkte ingedeeld voor 1 of meer partij­en (mix of dubbel).

Jeugd
Ook dit jaar bieden wij weer diverse mogelijkheden voor de jeugd aan om te trainen op het park van LTC Bloemendaal. De trainingen voor het zomerseizoen beginnen vanaf maandag 25 april 2024. Voor meer informatie kunt u hier klikken. Verder organiseert de Jeugdcommissie allerlei evenementen en elk seizoen worden de niet te missen jeugdclubkampioenschappen georganiseerd.

Lessen & Trainingen
Je kunt bij LTC Bloemendaal uiteraard tennistrainingen volgen. Wij hebben een groot aanbod voor elk niveau. Voor jeugdleden zijn de lessen inbegrepen in het lidmaatschap. Voor ons gehele aanbod kunt u hier klikken.

Lid worden?
We verwelkomen u graag als nieuw lid van onze tennisvereniging! De club kent diverse lidmaatschappen. Klik hier voor meer informatie over de verschillende lidmaatschappen en tarieven.